בתחילת דרכנו המשותפת נפגש לשיעור אבחון לצורך בדיקת התאמה ובניית תוכנית עבודה מותאמת אישית. שיעור זה הינו שיעור תרגול לכל דבר ונמשך שעה וחצי. בו נשים לב לאנרגיה ולתדר של התלמיד, לפערים הלימודיים במתמטיקה, למידת המוטיבציה ויחד נוכל לנסח מטרות ישימות לדרכינו המשותפת.
בשיעור האבחון נרצה להכיר את מצבו של התלמיד בפרמטרים הבאים על מנת לדייק עבורו תוכנית לימודים פרטנית התואמת את צרכיו:
יכולת אישית: מקצוע המתמטיקה מחולק לשלוש רמות בהתאם למספר יחידות הלימוד אליהם התלמיד עתיד לגשת, כאשר 3 יחידות לימוד היא הרמה הנמוכה ו- 5 יחידות לימוד היא הרמה הגבוהה. קיים קשר ישיר בין היכולת האישית (ואולי גם המולדת) של התלמיד לשיבוצו.
מוטיבציה: הרצון של התלמיד, מחויבותו לתהליך ושיתוף הפעולה מצידו מהווים תנאי בסיסי להצלחתו.
שליטה במתמטיקה: נעמוד על הצלחתו של התלמיד בפתרון תרגילים בתחומים המרכזיים בהם נדרש. למשל עם תלמיד חטיבת ביניים ניגע בשלושה תחומים עיקריים: אלגברה, פונקציות וגיאומטריה. במקרים מסוימים נתמקד בנושא אחד בהתאם לצורך ולמצב הלימודי. אנו נציף את הפערים הקיימים ונבחן את משך הזמן הקצר ביותר בו ניתן לצמצם את הפערים.